به ما چه بچه ها چه می کنند!آنها باید بازی کنند
پدر و مادرهای امروزی از پدری و مادری خود عقب نشسته و
این وظیفه را به رسانه ها سپرده اند . این درحالی است که این دیو خوش خط و
خال نه تنها بچه های مار را به سعادت نمی رساند بلکه آنها را به سرعت به
باشگاه شقاوت می رساند و در آنجاست که والدین دیگر توان مقابله با کودک
کوچک خود را ندارند و ضرباتی را از وی دریافت می کنند که هرگز آن را تجربه
نکرده اند. این گزارش حکایت آن هیولای خوش خط و خال است که فرزندانمان را
به سپرده ایم تا به کارهایمان برسیم.
بر اساس اطلاعات سایت نیلسون،
نتایج تحقیقات بیان کننده حقایق تکان دهنده ای از محتوای کارتون های شبکه
های مخصوص کودکان و نوجوانان سنین ۱۲-۱۷ سال می باشد. این تحقیقات بازتاب
کننده ی آن است که کودکان، بیشترین وقت خود را صرف کارتون های محبوب شبکه
هایی همچون ادالت اسویم، کارتون نتورک، دیزنی کانل، و نیک ات نایت می
کنند.تیم وینتر، رئیس این سازمان می گوید: داده های موسسه نیلسون بیان می
کند که کودکان و نوجوانان بیشترین وقت خود را صرف کدام یک از شبکه ها می
کنند. یافته های این گزارش برای بسیاری از پدرها و مادرها ناراحت کننده
خواهد بود. کلمه «بزرگسال» نه تنها بیان کننده مضمون خود کارتون ها می
باشد، بلکه بیان کننده محصولاتی است که به کودکان عرضه می شود.
این
سازمان ۱۲۳ قسمت از برنامه های انیمیشنی که از شبکه های مذکور پخش می شده
است را به منظور یافتن مضامین جنسی، خشونت، مواد مخدر و بی عفتی و بی حرمتی
از ۲۱ مارس ۲۰۱۱ الی۱۴ اوریل ۲۰۱۱ بررسی کرد.
کارشناسان طی چهار هفته
بررسی این برنامه ها ۱۴۸۷ مورد درباره مضامین مختلف فوق مستند سازی کردند.
به طور متوسط این بینندگان کوچک در هر دو دقیقه و ۱۹ ثانیه، در معرض یکی از
موضوعات فوق قرار می گرفته اند.